Elektronická evidence tržeb (EET) je způsob online kontroly tržeb, který se týká některých podnikatelů a živnostníků. Cílem je podle Ministerstva financí zamezit daňovým únikům, všechny platby se evidují do centrálního úložiště Finanční správy.
Konkrétně se EET týká těch podnikatelů a živnostníků, kteří za své služby či zboží přijímají platby v hotovosti, platební kartou, kreditní kartou, šekem, stravenkou nebo směnkou. Výjimkou nejsou ani živnostníci bez kamenné provozovny nebo podnikající pouze část roku. Platby převodem z účtu na účet nebo formou inkasa elektronické evidenci nepodléhají.
Spouštění systému EET bude prováděno postupně, v několika etapách, začátek je naplánován na listopad 2016. Koho se budou jednotlivé etapy týkat?
Samozřejmě budou existovat i určité výjimky, například příjmy nahodilé či příjmy z drobné vedlejší podnikatelské činnosti.
V reálném čase se údaje o každé přijaté platbě odešlou na centrální úložiště Finanční správy. Po několika vteřinách přijde zpět potvrzení s unikátním kódem. Tento kód pak bude vytištěn na účtence, kterou obdrží zákazník.
Pro EET bude podnikatel i živnostník potřebovat:
Náklady na pořízení základního vybavení si v tom roce, ve kterém poplatník poprvé zaevidoval tržbu, může odečíst od daně z příjmu slevou na dani ve výši 5000 Kč, a to nejvýše do částky kladného rozdílu mezi 15 % dílčího základu daně ze samostatné činnosti a základní slevy na poplatníka.
Úvěrové produkty...
Nástrahy a rizika půjček
V oblasti úvěrů číhá mnoho rizik a nástrah. Jaké zásady bychom měli dodržovat?
Čtěte
zde.
Problémy se splácením
Získat půjčku dnes může být otázkou pár minut. Co dělat, když pak není na splátky?
Čtěte
zde.
Bezplatné poradny
Cestu ven z dluhové spirály mohou pomoci najít bezplatné finanční poradny. O některých z nich si můžete přečíst
zde.
Jak se vyhnout exekuci
Nestojíte o návštěvu exekutora? Dodržujte základní "bezpečnostní" zásady – více
zde.