Pokud člověk vlastní auto, zcela bez ptaní musí na své auto uzavřít tzv. povinné ručení. Opakovaně, vždy na jeden rok. A to i na ten rok, kdy autem již nejezdí, jen ho má odstavené, třeba i „na špalkách“, ale stále ještě má registrační značku automobilu u sebe (doposud ji neodevzdal zpět na úřadě). Povinné ručení však, podle svého názvu, slouží pouze ke krytí škody způsobených vozidlem jiným lidem, na jejich majetku, zdraví či životě. Samotného majitele vozu však nijak nekryje. K tomu slouží havarijní pojištění.
Jakmile člověk zaviní havárii, budou škody způsobené třetím osobám vyplaceny z povinného ručení viníka dopravní nehody. Jenže i viník bude s velkou pravděpodobností mít škody jak na vozidle, tak třeba i na zdraví. A pokud měl uzavřeno jen povinné ručení, žádného odškodnění se nedočká. Tedy s výjimkou pojistného plnění z úrazové či životní pojistky. Ale finanční náhrada za poškození auta se konat nebude.
Pro tyto případy slouží havarijní pojištění, které je zaměřeno na klienta a jeho automobil. Bez ohledu na to, kdo škodu na vozidle nebo na zdraví způsobil. Navíc lze havarijní pojištění rozšířit i o mnoho doplňkových pojištění, která mohou pomoci i v jiných nepříjemných momentech, jakými jsou například porucha vozu nebo jeho odcizení.
Základní varianta havarijního pojištění finančně chrání majitele vozu a osádku vozu v případě havárie, živelní události, odcizení vozidla nebo některé jeho části. A také v případě vandalismu. Základ lze samozřejmě kdykoliv rozšířit, za příslušný poplatek.
Klient si také může volit různé výše rozsahu škod a pojistného plnění. Od toho se pak odvíjí cena pojištění. Dalšími faktory výsledné pojistné částky jsou i druh vozidla, kategorie, výkon motoru, zvolený limit pojistného plnění, věk majitele, počet najetých km, stáří vozidla, bydliště majitele, předchozí průběh pojištění a jiné.
Co se rozšíření havarijního pojištění týká, nabízejí pojišťovny například pojištění poškození čelního skla nebo všech skel ve vozidle, rozšíření pojištění újmy osob ve vozidle (úrazové pojištění), škody na zavazadlech, nutnost zapůjčení náhradního vozidla kvůli nehodě i poruše, připojištění asistenčních služeb a mnohé další drobnosti, které však velmi usnadní život po pojistné události.
K nim patří například i rychlý odtah neboli přednostní asistenční služby. A ocenit by klient mohl i tzv. přímou likvidaci škod. Co je její podstatou? Jde o situaci, kdy klient je sice účastníkem nehody, ale není jejím viníkem. A jeho pojišťovna udělá celkovou asistenci. To znamená, že zařídí vše potřebné s pojišťovnou viníka, předtím mu ale sama a rychle uhradí vzniklé škody, poskytne náhradní vozidlo atd. Vše si pak vyúčtuje u pojišťovny viníka nehody, tedy z povinného ručení viníka.
26.2.2019
Nástrahy a rizika půjček
V oblasti úvěrů číhá mnoho rizik a nástrah. Jaké zásady bychom měli dodržovat?
Čtěte
zde.
Problémy se splácením
Získat půjčku dnes může být otázkou pár minut. Co dělat, když pak není na splátky?
Čtěte
zde.
Bezplatné poradny
Cestu ven z dluhové spirály mohou pomoci najít bezplatné finanční poradny. O některých z nich si můžete přečíst
zde.
Jak se vyhnout exekuci
Nestojíte o návštěvu exekutora? Dodržujte základní "bezpečnostní" zásady – více
zde.